Breaking News

آیا مراجعه به دندانپزشک در طول همه گیری COVID-19 ایمن است؟

9 ژوئیه 2020 – بعد از گسترش بیماری COVID-19 در سراسر جهان، سوال بسیاری از افراد اینست که آیا مراجعه به دندانپزشک در طی همه گیری COVID-19، ایمن است؟

دندانپزشکان نمی توانند همه ریسک ها را از بین ببرند، اما آنها در حال انجام اقدامات لازم برای به حداقل رساندن شانس انتشار coronavirus هستند.

به محض ورود به مطب، احتمالاً متوجه تغییرات خواهید شد. به عنوان مثال بسیاری از دندانپزشکان برای حفظ فاصله ی اجتماعی، مجلات را از اتاق انتظار حذف کرده اند، و همچنین برخی صندلی ها را برداشته اند تا فاصله کافی بین مراجعه کنندگان ایجاد شود. آنها همچنین وقت های ملاقات را طوری تنظیم می کنند که از شلوغی در مطب خود جلوگیری کنند.

ممکن است از شما خواسته شود که از ماسک و محافظ صورت استفاده کنید تا زمان ملاقات شما فرا برسد و یا در ماشین خود منتظر بمانید تا تجهیزات و محیط ضدعفونی شوند و دندانپزشک آماده ی معاینه ی شما شود. ممکن است در هنگام گرفتن وقت بصورت تلفنی از شما در مورد وضعیت سلامتتان سوال شود و در هنگام ورود دمای بدن شما اندازه گیری شود، و در مورد علائم COVID-19 از شما سوالاتی پرسیده شود.

پروسیجرها نیز تغییر می کنند

کروناویروس عمدتا از طریق قطرات عمدتا در هنگام صحبت یا سرفه و عطسه توسط فرد مبتلا، در محیط منتشر می شود. معاینات و درمانهای دهان و دندان نیاز به ارتباط نزدیک دندانپزشک با بیمار دارد و درمانهای دندانپزشکی می توانند موجب اسپری بزاق و آب به اطراف شوند. برای کاهش ریسک، دندانپزشکان برای مثال جرم گیری و تمیز کردن دندان ها را به روش دستی انجام می دهند، زیرا ابزارهایی که ممکن است کار را سریعتر انجام دهند، اسپری و آئروسل بیشتری تولید می کنند.

کارکنان و پرسنل مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی، از ماسک، محافظ صورت و سایر تجهیزات محافظ شخصی استفاده می کنند. برخی از دندانپزشکان هزینه ی تمام وسایل اضافی و محافظ شخصی که برای شما استفاده می گردد را از شما دریافت می کنند، بنابراین پیشاپیش از هزینه های اضافی در این مورد سوال کنید.

با گسترش همه گیری بیماریCOVID-19  در اوایل سال جاری، مطبها و کلینیکهای دندانپزشکی به جز چند مرکز برای مراقبت های اورژانس در اکثر مناطق جهان عمدتاً بسته شدند. براساس بررسی های انجمن دندانپزشکی آمریکا، در پایان ماه ژوئن ، تقریباً همه ی مطبهای دندانپزشکی با انجام و رعایت کلیه ی پروتکل های محافظتی و بهداشتی سختگیرانه، بازگشایی شده بودند.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2020-07-safe-dentist-pandemic.html