Breaking News

چگونه تعداد بیماران دندانپزشکی را پس از تعطیلی SARS-CoV-2 افزایش دهیم؟

15 ژوئیه 2020- دندانپزشکی اخیراً در لیست خطرناکترین مشاغل برای خطر انتقال SARS-CoV-2  قرار گرفته است. اگرچه دندانپزشکان به آرامی به کار عادی خود برمی گردند، اما بسیاری از بیماران برای رفتن به مطبها و کلینیک های دندانپزشکی، احساس اضطراب می کنند. انجمن دندانپزشکی کالیفرنیا (CDA)  مجموعه ای از توصیه ها را منتشر کرده است که به کارکنان دندانپزشکی کمک می کند تا به بیمارانی که به دلیل این بیماری همه گیر، قرار ملاقاتشان لغو یا به تعویق افتاده است، اطمینان خاطر دهند.

قبل از بازگشایی مطبهای دندانپزشکی در سراسر جهان، متخصصان مختلف راهنمایی های موجود را برای از سرگیری مراقبت های دندانپزشکی برای پشتیبانی از تصمیم گیریها پس از تعطیلی، بازبینی کرده بودند. با این وجود، علیرغم وجود راهنمایی های جامع ملی، یک بررسی جدید که توسط موسسه کیفیت سلامت انجمن دندانپزشکی آمریکا انجام شده است، نشان داد که تا 29 ژوئن ، 55.5 درصد از مطب های دندانپزشکی باز، شاهد کاهش حجم بیماران خود بودند. این مسئله را می توان با نگرانی درباره عفونت احتمالی توضیح داد.

جلب اعتماد بیماران دندانپزشکی ممکن است مدتی بطول بیانجامد. بنابراین، در نظر گرفتن توصیه های فعلی در مورد چگونگی اطمینان از اقدامات ایمنی در محیط کار بسیار مهم است زیرا با این اقدامات به بیماران اطمینان می دهیم که تمام تلاش خود را برای آسایش و ایمنی آنها بکار گرفته ایم.

پروتکل های ایمنی قوی

انجمن دندانپزشکی کالیفرنیا معتقد است كه آگاه كردن بیماران درمورد تمام اقدامات ایمنی که در اولین ملاقات بعد از تعطیلی با آن مواجه می شوند، باعث اطمینان خاطر آنها خواهد شد. کارکنان دندانپزشکی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد پروتکل های ضدعفونی و ایمنی به روز شده، باید از ایمیل، خبرنامه و رسانه های اجتماعی استفاده کنند. باید روی پیام رسانی تمرکز کنید تا اعتماد، و اطمینان را در بیماران خود تقویت کنید. همچنین ممکن است ذکر این نکته مفید باشد که بیماران بدانند اعضای تیم دندانپزشکی پس از بازگشت، آموزش دیده اند و از جدیدترین اطلاعات مربوط به COVID-19 آگاهی دارند.

چیزی که توسط این انجمن ذکر نشده، اما ممکن است مفید واقع شود، اطلاعاتی درباره هرگونه هزینه اضافی برای تجهیزات محافظ شخصی است. مطب های دندانپزشکی ممکن است به عنوان روشی برای کمک به بخشی از خسارت های مالی ناشی از این بیماری همه گیر و کمک به تهیه ی مواد و امکانات ذخیره ای خود، هزینه ی تجهیزات محافظ شخصی را بر هزینه ی درمان بیمار بیافزایند. دادن این اطلاعات به بیماران به محاسبه ی هزینه های احتمالی درمانشان کمک می کند.

سایر مواردی که در هنگام تماس با بیماران شایان ذکر است شامل سیاست های موقت در مورد پوشیدن ماسک هنگام ورود به ساختمان و اطلاعات مربوط به حداکثر تعداد بیمار در مطب می باشد. از آنجایی که بیماران برای اولین بار با این وضعیت سر و کار دارند، بهتر است برای تسهیل در برقراری ارتباط و ایجاد شفافیت در مورد اقدامات انجام شده، در وب سایت مطب خود یک بخش سؤالات متداول ایجاد کنید.

متخصصان دندانپزشکی می توانند ایده های مفیدتری در زمینه بازاریابی و ارتباطات مانند الگوهای ایمیل و یادآوری قرار ملاقات را بکار بگیرند.

استفاده از رسانه های اجتماعی

اخیراً، دنتال تریبون بین المللی با انتشار دو مقاله در مورد چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی به منظور جذب بیماران جدید و تعامل با جامعه ی محلی به متخصصان دندانپزشکی توصیه هایی را ارائه کرد. رسانه های اجتماعی به بیماران این امکان را می دهند تا ببینند که یک روز معمولی دندانپزشک چگونه می گذرد. علاوه بر به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی، مانند پروتکل های ایمنی جدید، دندانپزشکان می توانند تصاویر و فیلم های جذابی را از کارها و تلاشهای خود برای بیماران ارسال کنند.

انجمن دندانپزشکی کالیفرنیا توصیه می کند که با ارسال فیلم های كوتاه، پروتكل های ضدعفونی بین قرار ملاقات ها را به بیماران نشان دهید تا از تلاش كاركنان برای ایجاد یک محیط كار ایمن اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، فیلمبرداری از مراحل ورود به مطب دندانپزشکی می تواند به بیماران کمک کند تا متوجه شوند که در طول بازدید خود انتظار چه چیزیهایی را باید داشته باشند. سرانجام این که ممکن است برای بیماران خواندن نظرات و توصیفات بیماران دیگر در مورد رضایت از نحوه ی عملکرد و ارائه ی خدمات شما یا تماشای فیلم هایی که نکاتی در مورد سلامت دهان و دندان و پشتیبانی شما از حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان ارائه می دهند، جالب باشد.

Teledentistry

اخیراً دنتال تریبون بین المللی گزارش داد كه برخی از بیماران به دلیل تعطیلی و عدم توانایی در گرفتن وقت ملاقات ایمن، برخی از درمانهای دندانپزشكی را بر روی خودشان انجام داده اند. دندانپزشکی از راه دور یا Teledentistry به متخصصان دندانپزشکی کمک کرد تا در طول همه گیری کرونا با بیماران در ارتباط باشند. آنها با ارائه ی teledentistry ، قادر به انجام آزمایشات تشخیصی، مشاوره و درمان بدون خطر انتقال ویروس بودند.

به گزارش انجمن دندانپزشکی کالیفرنیا، ارائه ی معاینه ی مجازی 10 دقیقه‌ای به ایجاد ارتباط با بیمارانی که تمایلی به مراجعه به مطب ندارند و رفع هرگونه استرس و اضطراب کمک خواهد کرد. در مقاله ای در وب سایت CDA ، با عنوان Teledentistry” روشی متفاوت برای ارائه خدمات دندانپزشکی” در مورد گرفتن راهنمایی و خدمات مجازی صحبت شده است.

اهمیت بهداشت دهان و دندان

لازم است به بیماران یادآوری شود که سلامت دندان ها و سلامت کلی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر می تواند از طریق رسانه های اجتماعی یا در حین ملاقات مجازی از طریق آموزش ارتباط بین سلامت دهان و دندان و سلامت کلی آنها و با ارائه نکاتی در مورد چگونگی حفظ بهداشت مطلوب دندان ها در فاصله ی بین جلسات معاینه و چک آپ انجام شود.

انجمن دندانپزشکی کالیفرنیا همچنین خاطرنشان كرد: دندانپزشكان باید اهمیت مراقبت منظم از دندان ها را به بیماران یادآوری كنند و آنها را ترغیب كنند كه به موقع جلسات بعدی خود را رزرو كنند. سرانجام ، دندانپزشکان باید صبور باشند تا بیماران و تیم های دندانپزشکی خود را با سیاست های به روز شده در زمینه ی دریافت مراقبت و ارائه ی خدمات تطابق دهند.

منبع:

https://www.dental-tribune.com/news/increasing-dental-patient-volume-after-sars-cov-2-lockdown/