Breaking News

هیچ مدرک قانع کننده ای در مورد ارتباط فلوراید با سرطان استخوان وجود ندارد

26 ژانویه 2016- انجمن دندانپزشکی آمریکا در نامه ای به برنامه ملی سم شناسی اعلام نمود که هیچ مدرک قانع کننده ای دال بر ارتباط فلوراید با استئوسارکوم وجود ندارد.FLORIDE

در70 سال گذشته، مردم سوالاتی در مورد کارآیی و ایمنی استفاده از فلوراید، از جمله اینکه آیا فلوراید به نحوی با سرطان ارتباط دارد، مطرح کردند. رئیسADA ، Carol Gomez Summerhays و مدیر اجرایی ADA ، Kathleen O’Loughlin در نامه ای به مدیر برنامه ملی سم شناسی دکتر Lunn اعلام کردند: با این حال، ما از تعداد مطالعات جدید با کیفیت برای تولید یک مقاله ی مروری نظام مند با کیفیت بالا در حال حاضر قانع نشده ایم.

در هفتم اکتبر سال گذشته، برنامه ملی سم شناسی اخطاری را منتشر نمود که در آن به گردآوری اطلاعات اولیه در مورد شش ماده ای که احتمالا خطر ابتلا به سرطان در مورد آنها وجود دارد، از جمله فلوراید، اشاره شده است. گروهی از افراد، از این سازمان خواستند که در نسخه ی آینده ی گزارش سالانه خود، فلوراید را در گروه مواد سرطان زا طبقه بندی نماید.

خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده به تازگی در دستورالعمل جدید خود که در مجله ی Public Health Reports (ژولای – آگوست) منتشر گردید، اعلام نمود که منابع موجود از طبقه بندی فلوراید به عنوان یک ماده سرطانزا پشتیبانی نمی کند.

دکتر Summerhays و دکتر O’Loughlinمی گویند: پس از نه ماه از اعلام USPHS در مورد خطر سرطان با مصرف فلوراید، هیچ مدرک قانع کننده ای در مورد ارتباط فلوراید با استئوسارکوم نیافتیم، ما از تعداد مطالعات جدید منتشر شده ی با کیفیت، برای ارائه ی یک مقاله ی مروری نظام مند با کیفیت بالا، قانع نشده ایم.

مقامات ADA پیشنهاد نمودند که مطالعات بیشتر در مورد طیف درمانی آب حاوی فلوراید تا سقف تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست، می تواند به روشن شدن این مسئله کمک کند.

در دسامبر سال 2015، دکتر Vivek H. Murthy ، جراح عمومی در آمریکا ، در بیانیه ای به مناسبت هفتادمین سالگرد افزودن فلوراید به آب آشامیدنی، ابراز داشت: افزودن فلوراید به آب آشامیدنی یکی از امن ترین و مفید ترین اقدامات بهداشت عمومی است که می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری نماید.

اطلاعات بیشتر در این مورد در آدرس ADA.org/fluoride در دسترس می باشد.

منبع:

http://www.ada.org/en/publications/ada-news/2016-archive/january/ada-says-no-compelling-evidence-associating-fluoride-bone-cancer